آمار جالب از کسب و کارهای آنلاین در سال 2022 - بخش 1

آمار جالب از کسب و کارهای آنلاین در سال 2022 - بخش 1

دانستن آمارهای دنیای تجارت آنلاین می تواند به شما در رشد و موفقیت کسب و کارتان کمک کند. در این مقاله آماری از بخش های مختلف دنیای تجارت آنلاین جمع آوری شده است که خواندن آن جالب و آموزنده خواهد بود.

در هر تجارت آنلاینی نوع محتوایی که برای مشتریان منتشر می کنید، روشی که مردم خریدهای آنلاین انجام می دهند و نحوه جستجوی افراد برای دریافت اطلاعات، دائماً در حال تغییر است. به همین دلیل به روز ماندن در مورد آخرین آمار و روندها در راستای موفقیت شما بسیار مهم است.
در این مقاله، فهرست دقیقی از آمار کسب و کار آنلاین  گردآوری شده تا نیازی به جستجوی همه جا برای داده‌های مورد نیاز خود نداشته باشید.
اکنون، بیایید این خلاصه شگفت انگیز از آمار و حقایق تجارت آنلاین را بررسی کنیم!

آمار و حقایق اینترنت

اینترنت فضای بزرگی است. و هر سال به رشد و تنوع خود ادامه می دهد. در اینجا برخی از آمار و حقایق عمومی اینترنتی وجود دارد که مطمئناً از آنها قدردانی خواهید کرد، زیرا در این چشم انداز رقابتی نشانی از خود را ثبت می کنید و کسب و کار خود را به موفقیتی تبدیل می کنید که مشتریان شما دوست دارند.

1. در سال 2021،  5.168.780.607 کاربر اینترنت وجود داشته است. (آمار دنیای اینترنت)
2. آسیا بیشترین درصد کاربران اینترنت (53.4 درصد) را دارد و پس از آن اروپا (14.3 درصد)، آفریقا (11.5 درصد) و آمریکای لاتین (9.6 درصد) قرار دارند.
3. تقریباً 2 میلیارد وب سایت در شبکه جهانی وب وجود دارد.
4. گوگل به طور متوسط 40.000 جستجو در هر ثانیه انجام می دهد که معادل 1.2 تریلیون جستجو در سراسر جهان در سال است.
5. کروم پرکاربردترین مرورگر (63.84 درصد) است و پس از آن سافاری (19.56 درصد)، اج (4 درصد)، فایرفاکس (3.91 درصد)، مرورگر سامسونگ (2.84 درصد) و اپرا (2.35 درصد) قرار دارند.
6. تعداد کاربران شبکه های اجتماعی 3.1 میلیارد کاربر است.
7. گوگل همچنان محبوب ترین موتور جستجو است.
8. وردپرس (WordPress) تنها در سال 2018 ، 15.5 میلیارد بازدید از صفحه داشته است.
9. 43 درصد از مردم جهان از وردپرس برای تقویت وب سایت های خود استفاده می کنند.
10. سریعترین بخش در حال رشد اینترنت، کاربران رسانه های اجتماعی موبایل هستند.
11. 44.1 درصد از مردم از لپ تاپ و دسکتاپ، 51.6 درصد از تلفن همراه و 4.2 درصد از تبلت استفاده می کنند.
12. پس از وردپرس، پنج سیستم مدیریت محتوای محبوب بعدی جوملا، دروپال، مجنتو، بلاگر و شاپیفای هستند.
13. افراد در دستگاه های تلفن همراه بیشترین زمان را در این برنامه ها صرف می کنند: پیام رسان ها، نقشه ها، موسیقی، عکس ها، آب و هوا و بازی ها.
14. وقتی صحبت از برنامه های رسانه های اجتماعی می شود، محبوب ترین آنها فیس بوک، یوتیوب، واتس اپ، فیس بوک مسنجر، وی چت و اینستاگرام هستند.


آمار و حقایق کسب و کارهای آنلاین

دانستن اینکه مردم چگونه با برندهای مورد علاقه خود ارتباط برقرار می کنند و چه چیزی آنها را برای خرید تحت تاثیر قرار می دهد، کلید رشد یک تجارت آنلاین موفق است.

1. 64 درصد از مشاغل کوچک وب سایت مختص به خود را دارند.
2. 35 درصد از صاحبان مشاغل کوچک احساس می کنند که تجارت آنها برای یک وب سایت بسیار کوچک است.
3. 19 درصد از صاحبان مشاغل کوچک بدون وب سایت معتقدند که کسب و کار آنها در سه سال یا کمتر با بهره مندی از یک وب سایت، 25 درصد رشد می کند.
4. 46 درصد از کسب و کارهای کوچک در سال 2018 حضوری در وب نداشتند.
5. قبل از خرید، 55 درصد از مردم، نظرات و پیشنهادات نسب به محصول موردنظر خود را به صورت آنلاین جستجو می کنند، 47 درصد از وب سایت شرکت موردنظر بازدید می کنند، 26 درصد از فروشگاه حضوری بازدید می کنند و 23 درصد از افراد با دوستان و خانواده صحبت می کنند. بعضی از آنها ممکن است همه این کارها یا چندتا را به ترتیب انجام دهند.
6. مردان تمایل دارند در هر تراکنش بیشتر از زنان هزینه کنند و به طور متوسط 220 دلار در مقابل 151 دلار برای زنان هزینه می کنند.
7. 30 درصد از مردم ترجیح می دهند به وب سایتی که در گذشته از آن خرید کرده اند بازگردند.
8. دلایلی که مردم تصمیم به خرید می گیرند شامل قیمت رقابتی (36٪)، وب سایت ترجیحی (30٪)، بهترین گزینه ها و قیمت تحویل (17٪)، در دسترس بودن موجودی (14٪) است.
9. 92 درصد از تمام بازخوردهای آنلاین مثبت و پس از آن 6 درصد خنثی و 2 درصد منفی در نظر گرفته می شوند.
10. اکثر مردم (47 درصد) بازخورد خود را در وب سایت فروشنده به اشتراک می گذارند و پس از آن در فیس بوک (31 درصد)، وب سایت های برند (18 درصد)، واتس اپ (17 درصد) و اینستاگرام (12 درصد) قرار دارند.
11. دیگر مکان های محبوب برای افزودن نظرات و توصیه ها عبارتند از: انجمن های آنلاین، وی چت، وبلاگ ها، توییتر، یوتیوب، اسنپ چت و پینترست.
12. پنج مورد اصلی که بر تصمیمات خرید تأثیر می‌گذارند عبارتند از: پایین‌ترین قیمت، گزینه‌های تحویل پیشرفته، سیاست مرجوع کردن آسان، گزینه‌های پرداخت، امکان مشاهده موجودی، و اطلاعات مربوط به محصول/خدمت.
13. دو دلیل اصلی که مردم خرید آنلاین نمی کنند عبارتند از اینکه می خواهند قبل از خرید کالا را ببینند و لمس کنند و تحویل بسیار طولانی شود.
14. 59 درصد از افراد قبل از هر وب سایت دیگری به آمازون می روند و آنها را به یکی از بزرگترین رقبای شما تبدیل می کند.
15. تخمین زده می شود که تا سال 2040، 95٪ از خریدها از طریق تجارت الکترونیک انجام می شود.
16. میانگین نرخ سبد خرید تمام صنایع 69.89 درصد است.
17. با این اوصاف، 54 درصد از خریدارانی که یک کالای سبد خرید را رها می‌کنند و بعداً متوجه می‌شوند که قیمت محصول کاهش یافته است، دوباره آن را برمی‌گردانند و می‌خرند.
18. 71 درصد از مردم معتقدند که به صورت آنلاین معامله بهتری را دریافت خواهند کرد.
19. هزينه به دست آوردن مشتري جديد 5 تا 6 برابر بيشتر از حفظ مشتري موجود است.
20. مشتریان وفادار پس از اولین خرید خود تا 10 برابر ارزش دارند.
21. 73 درصد از مردم ترجیح می دهند با برندهایی تجارت کنند که تجربه خرید را شخصی می کنند.
22. اگر در هنگام تسویه حساب نیاز به ایجاد حساب داشته باشید، 23 درصد از افراد بلافاصله سبد خرید خود را رها می کنند.
23. خدمات به مشتری معنی زیادی دارد. 80٪ از مردم ادعا می کنند که پس از یک تجربه ضعیف خدمات مشتری، تجارت با یک شرکت را کنار می گذارند.
24. 71 درصد از مردم به تبلیغات حمایت شده اعتماد ندارند، 69 درصد به تبلیغات اعتماد ندارند، و 65 درصد به بیانیه های مطبوعاتی اعتماد ندارند.
25. 82 درصد از مردم خواهان پاسخ "فوری" به پرسش بازاریابی یا فروش خود هستند.
26. 46.5 درصد از مشاغل کوچک و متوسط معتقدند که ارسال رایگان باعث افزایش سود فروش آنها می شود.


آمار و حقایق جذب مشتری

بیش از نیمی از کسب و کارها ادعا می کنند که ایجاد سرنخ و ترافیک به سایتشان بزرگترین چالش بازاریابی آنهاست. اگر این چیزی است که با آن دست و پنجه نرم می کنید، این آمار و حقایق مهم را بخوانید تا ببینید کجا می توانید پیشرفت کنید.
1. سه مورد از سخت ترین کارهایی که در فروش انجام می شود (در مقایسه با چند سال پیش)، شامل دریافت پاسخ از مشتریان احتمالی، درگیر کردن چندین تصمیم گیرنده و به نتیجه رساندن معاملات است.
2. سرنخ های واجد شرایط برای تصمیم گیری در مورد خرید به تبلیغات شفاهی (55 درصد)، مراجع مشتری (46 درصد) و مقالات رسانه ای (38 درصد) متکی هستند.
3. فروش تجارت الکترونیک در سال 2018 به 2.842 میلیارد دلار رسید و در سال 2019 به بالای 3.453 میلیارد دلار رسید.
4. فرم های چند مرحله ای در وردپرس می تواند منجر به 300% تبدیل بیشتر شود.
5. بریتانیا، ایالات متحده و کره جنوبی در خرید آنلاین حرف اول را می زنند.
6. 50 درصد از افرادی که در گوشی هوشمند خود جستجوی محلی انجام می دهند، در عرض یک روز از فروشگاه حضوری بازدید می کنند و 34 درصد از افرادی که از رایانه یا تبلت استفاده می کنند، همین کار را انجام می دهند.
7. 18 درصد از جستجوهای محلی موبایل منجر به فروش در یک روز می شود.
8. 98 درصد از بازدیدکنندگان سایت شما بدون گذاشتن هیچ گونه اطلاعات تماس، آن را ترک می کنند و پرورش سرنخ ها را دشوار می کند.
9. 3 روش برتر برای تولید سرنخ شامل ایمیل، رویداد و بازاریابی محتوا است.
10. 45 درصد از شرکت ها از CRM برای ذخیره داده های سرنخ استفاده می کنند و 84 درصد از این شرکت ها از استراتژی امتیازدهی سرنخ استفاده می کنند.
11. 17 درصد از مردم هنوز از صفحات گسترده برای ذخیره اطلاعات سرنخ استفاده می کنند.
12. فرم های وب محبوب ترین راه برای گرفتن سرنخ ها هستند و به دنبال آن وارد کردن داده های سنتی هستند.
13. بازاریابان ادعا می‌کنند که کمبود افراد، بودجه و زمان دلیلی است که آنها یک برنامه تولید سرنخ موفق ندارند.
14. گفته می شود، اکثر بازاریابان اذعان می کنند که اگر بودجه برای تولید سرنخ افزایش یابد با رقبا همگام می شوند.
15. بهترین استراتژی های تولید سرنخ مورد استفاده بازاریابان شامل وب سایت شرکت، بازاریابی ایمیلی و سئو می باشد.
16. 25 درصد از کسب و کارهای کوچک نمی دانند نرخ تبدیل تولید سرنخ آنها چقدر است.
17. دستیابی به موارد جدید می تواند تا 5 برابر بیشتر از حفظ موارد موجود برای شما هزینه داشته باشد.


مطالعه بخش 2

کسب و کارآنلاین